/ Allmänt /

BURN BABY BURN - 711 GRAM FETT - PASS TVÅ

MBK, Malmö boxningsklubb!
Träningen närmar sig start och adrenalinet kommer igång! 95 slag/min och jag sitter ner
En genomblöt Ali
MBK levererar alltid under sina träningspass! Träningen började med 10 min uppvärmning och då låg min puls strax över fettförbrännarpulsen. Efter uppvärmningen så började vi köra hardcore. Under de kommande 50min låg min puls i 37min över 207 slag/min. Om man bortser från vilan mellan seten så blev det nästan ett helt träningspass på över 98% av min maxpuls. 
Trots detta, trots att jag verkligen gick all in under träningspasset så brände jag endast  ca 160 gram fett. Det jag dock inte har inräknat är återhämtningskravet jag satt på mig kropp. I och med att jag tränade i en så extrem intensitet så har lagt lagt ett enormt återhämtningskrav på min kropp.  Med andra ord så förbrände jag 160 gram fett under träningspasset men min kropp kräver just nu enorma mängder energi bara för att återhämta sig. 

Tider och puls
Uppvärmning
Tid: 10min
puls: 140 slag/min
Intensitet: 66% av maxpuls
Kärnan av träningspasset
Tid: 50min
puls  1: 37min över 207 slag/min
puls 2: 13 min över 165 slag/min
Intensitet 1: över 98% av maxpuls i 37min
Intensitet 2: över 78% av maxpuls i 13min
Hittills har jag idag bränt 711 gram fett och 6399 kalorier. Jag har ätit ytterst lite för att jag inte ska dra ner på min kalorieförbränning. Hittills har jag idag ätit 775 kalorier vilket ger mig ett underskott på  -5624 kalorier vilket motsvarar 625 gram fett
OBS! Efter träningspass ett åkte jag runt med rullorna i Malmö och hamnade på 550 gram förbrukat fett när träningspass två började
Nu har jag en liten fråga till er!
Vad tror NI händer om jag tränar så här i en vecka, endast en vecka, och håller samma "diet"? Kommer jag få resultat av min träning eller kommer det bara bli pannkaka av alltihop? Hur kommer slutresultatet bli?
 
/ Allmänt /

BURN BABY BURN - 357 GRAM FETT - PASS ETT

Dagens träningspass började med 30min uppvärmning på roddmaskin. Jag började med tre minuters uppvärmning inför uppvärmningen då jag vill ligga på ett högt tempo under hela den riktiga uppvärmningen. Så de första 3min låg min puls på 60% av min maxpuls vilket är just den puls man ska ligga på om man vill ha en effektiv fettförbränning. Efter pre-uppvärmningen så ökade jag tempot ganska kraftigt.
Efter roddmaskinen blev det ett intensivt bröstpass på 50min. Min puls fick aldrig gå under 60% under hela passet. Upplägget går ut på att man ska  lyfta en vikt så många gånger man kan tills musklerna vägrar lyfta vikten mer. Man lägger ner vikten och hållet ett öka på pulsklockan medan man vilar. Så fort pulsen gått under 127 slag/min (60% av maxpulsen) börjar man lyfta igen. Repetera detta genom samtliga övningar!
 Min tröja har fått en helt ny färg och gymmets golv har fått en alldels ny och blank yta av mitt svett
Efter bröstpasset blev det nedvarvning med stepmaskin. Även här låg intensiteten mycket högre än det egentligen ska vara för att heta ett fettförbrännarpass. Fördelen med att ligga högt över fettförbrännarpulsen är att det blir mycket mer krävande för kroppen att återhämta sig från träningspasset vilket med andra ord innebär att kroppen fortsätter förbruka energi för att musklerna ska återhämta sig. Den stora nackdelen är att man faktiskt inte förbränner mer fett under själva träningspasset trots att man kör på en mycket högre intensitet och i och med att man håller en hög intensitet så kommer man inte orka träna lika länge som man annars hade orkat göra om man låg på en puls 60% av sin maxpuls. 
Träningspasset avslutades med två core-övningar
 Tider och puls
Roddmaskin
Total tid på maskin: 30 min
Första 20min låg pulsen alltid över 76% av maxpuls (212)
varav de sista 10min så låg pulsen alltid över 86% av maxpuls
Stepmaskin
Total tid på maskin: 30 min
Första 20min låg pulsen alltid över 77% av maxpuls
varav de sista 10min låg pulsen alltid över  86% av maxpuls
Som högst hamnade min puls på 205 slag/min och där lyckades jag ligga i 14min 54sek på ett träningspass som var 1h 55min långt.
Min totala kaloriförbrukning under detta pass ligger på 2756 kcal och den totala fettförbrukning ligger på 357gram.
Jag ligger 103 gram minus vad det var tänkt att jag skulle bränna på detta pass så ska jag ut och rulla 8km och se vad fettförbrukningen hamnar på. Ligger jag fortfarande på ett överskott av fett så blir det ännu ett pass innan boxningen startar. 
 
603gram fat to go!
 
 
 
/ Allmänt /

HOW TO BURN ONE KILO FAT IN A DAY

Om 30min börjar äventyret! Vaknade klockan 08.00 och gick upp och åt frukost direkt. Det blev en tallrik med ris och bönor. Jag har inte ätit något sedan dess då jag vill träna på tom mage. Just nu sitter jag och häller i mig en kopp kaffe som pre-workout preparat innan träningen. Min motivation just nu att ta sig till träningen är verkligen låg. Men jag vet till 100% att så fort första droppen svett rinnner från min panna så kommer motivationen bli insane! Samma visa varje gång. Motivation är något som kommer med svettet :p  
Dagen kommer börja med ett gympass lutat mot förbränning på två timmar. Jag längtar tills första setet är avklarat vilket är då jag verkligen kommit igång! Efter träningen blir det att fylla på med mat så kroppen får laddas upp igen.
Tre timmar efter senaste matintag blir det ett boxningspass på MBK i Rosengård. Älskar verkligen denna klubb i Malmö. Atmosfären, folket och träningen är helt underbar! Träningen här är verkligen tuff och jag är nästan säker på att jag kommer antingen spy eller falla. Det kommer bli så mysigt så! Efter träningen blir det att rulla 1mil + jogga 3km.
 
Om det inte hade varit för min jäkla benhinna så hade jag sprungit till Helsingborg (6mil). Dock vägrar den där jäkla benhinnan läcka. Kanske p.g.a jag börjar springa som en tok så fort det börjar kännas lite bättre. Löpning är en drog!
Detta kommer bli awesome!