/ Allmänt /

VÄXJÖ - GÖTEBORG - SNART BÖRJAR ÄVENTYRET

Dagen har spenderats med att packa in och packa ut. Jag har gått igenom min packning minst 30 gånger de senaste tre dagarna men ändå känner jag mig osäker på om jag valt rätt saker att ha med. Förra gången var kylan ett gigantiskt problem då det under kvällstid blev väldigt kallt. Denna gång har jag tillsammans med löplabbet byggt upp en lista på kläder att ha med. Nu undrar jag, har jag för mycket kläder med mig denna gång?
 

I stort sett så har jag med mig;

  1. ett par tight
  2. ett par underställ både över- och underkropp (löplabbet)
  3. sex par löparstrumpor (löplabbet + teamsportia)
  4. två par mössor (löplabbet)
  5. ett par handskar (löplabbet)
  6. löparjacka för kallt klimat (löplabbet)
  7. vattenblåsa ,2liter (löplabbet)
  8. vattenflaska (1,5liter)
  9. Daim
  10. jordnötssmör
  11. portabel batteri
  12. nödtelefon
  13. smartphone
  14. hörlurar
  15. fotvärmare med kemiskuppvärmning, 2st
  16. morakniv
  17. skavsårsplåster, 3pack
  18. extra kalsonger
  19. ombyte för vistelse i hotellet/vandrarhem
  20. toalettpapper
  21. mp3
  22. hörlurar
  23. multivitamin man, apoteket, 5st
  24. vätskeersättare, 3st
  25. pannlampa
  26. id-kort, bankkort
  27. energidryck, en burk 33cl (måste alltid ha en i väskan utifall plötsligt blodsockerfall)
  28. Rädda Barnen tröja
  29. Skins löpartröja (ska snart gå i pension haha)
  30. Asics Kayano 19 (löplabbet)
  31. Vind och vattenavvisande tröja (löplabbet)
Sen har jag säkert glömt några saker till. Det jag känner mig väldigt tveksam på är pannlampan då det är det enda jag känner att jag kan klara mig utan. Ska den med eller ska den bort? hmmm
När det kommer till maten så har jag absolut med mig alldeles för lite mat. Packningen är dock för tung för att jag ska ha med mig mer mat. Så jordnötssmöret som jag har med mig, 340g, motsvarar lite mer än en dags kaloriintag. Jag får känna efter hur det känns och skulle det vara så att jag behöver mer mat så får jag helt enkelt vänta tills jag kommit in till nästa stad och köpa mer mat. Svårare än så är det faktiskt inte.

Under löpningen kommer ni kunna följa mig på Facebook och instagram (fitnessbyaljo91) då det kommer bli lättare för mig att uppdatera därifrån. Längre inlägg från resan kommer inte läggas upp förrän efter jag kommit i mål.
 
Snart smäller det! Woohoo!
 
/ Allmänt /

VAR INTE ETT FÅR, BLI ETT LEJON

Varje dag testar jag mig själv och mina gränser. Jag vill se hur mycket min kropp kan ta och hur mycket den står ut med. Som jag många gånger tidigare skrivit, så ligger allt i huvudet, därför tänker jag:

-          Låt dig inte besegras! Ge inte upp!

Jag är inget får som låter sig vägledas av sin fåraherde, utan ett självständigt lejon!                                          Jag vägrar vara ett får som låter sig bli påverkad och ledd till att följa andras mål, utan jag är ett självständigt lejon som sätter upp sina egna mål.

Samma visdom gäller inom träningens värld. Antingen så är du ett självständigt lejon som har sin egna vision och sätter sina egna mål, eller så är du ett får som följer andras mål och visioner. Jag själv däremot låter mig inte påverkas av andra och därför ansluter jag mig heller inte till andra som ser sig själva som små får.

Mitt mål är att vända ett får till att börja tänka som ett lejon. Men för att komma dit måste fåret ta första steget själv, och med det menar jag, sluta klaga, gnälla och se begränsningar och börja sätta mål, skapa en vision och hitta egna lösningar.

När man kommit så långt i sitt tänk, börjar en motivation hos en att ta form. Det gäller att hålla ut. Sätter man ett mål, finner man priset vid mållinjen. Vägen dit kan vara jobbig men, tar du ett steg i taget så kommer du märka att det egentligen inte är så svårt att nå ditt mål och det är då du ser en personlig utveckling och kommer ett steg närmre mållinjen.

Jag håller ut steg för steg tills jag lyckas nå mitt mål

/ Allmänt / Ultramaraton /

VÄXJÖ - GÖTEBORG - MIN PACKNING

Här är första setet av min packning som jag kommer ha med mig. Det saknas några föremål till för att packningen ska bli komplett men det kommer jag har ordnat fram till på måndag.
Min mat under löpningen kommer bestå av
  • Flapjack - 360 kcal per kaka
  • Dricka innehållande höga halter socker - Coca cola, energidryck - för att motverka plötsligt blodsockerfall 
  • Crème fraiche - då det innehåller enorma mängder kalorier och väger ytterst lite.
Jag har någorlunda bra koll på hur vägen ser ut då jag sprungit sträckan en gång tidigare. Den jobbigaste biten var i Växjö då man hela tiden skulle ändra gata, i annat fall så är det en väg hela vägen till Göteborg. Jag räknar på att det kommer ta ca 3-4h till varje stopp med station för påfyllning av vatten och mat. Så min packning kommer vara för 4-5h framåt.
 
Än en gång vill jag tacka löplabbet som sponsrat mig med utrustning för denna resa! Stort tack!