/ Allmänt /

BARA FÖR ATT

Första träningsveckan är gjord. Jag fick en förkyld strax efter senaste inlägget men har nu återhämtat mig och hunnit köra tre träningspass (en halv vecka). Det känns extraroligt att träna nu när det är så konkret vad syftet med träningen är. Det blir en mer specifik träning utan några funderingar på vad jag ska köra för övning senare. Det känns strukturerat och det är alltid bra. 
 
Körde mitt första ordentliga benpass för tre dagar sedan och det känns fortfarande. Jag har egentligen inget syfte med detta inlägg mer än att skriva ett inlägg för sakens skull. Att få in det på rutin igen. Håll ut. Inläggen kommer bli mer intressanta. 
/ Allmänt / omstart /

GRUNDSCHEMAT - CHECK

Måndag: rygg 
Tisdag: bröst 
Onsdag: ben
Torsdag: axlar
Fredag: komplettering/vila
Lördag: biceps
Söndag: triceps
 
Detta kommer bli mitt rullande schema de kommande månaderna (fram till nyår). Ibland kommer livet i kläm, allt från skola till privatliv, och då kommer justeringar ske för den veckan. Enklast att beskriva detta schema är att det är en grund för mitt träningsupplägg. De dagar det händer mycket så kommer jag inte behöva fundera på vad som är bra att träna för att få ihop träningen. Jag sneglar bara på schemat så vet jag vad som ska göras. 
 
Om du funderar på att börja träna så rekommenderar jag dig att ta några minuter till att sätta upp ett grundschema så att du har en färdig struktur. På detta sätt minimerar du risken att träna en muskelgrupp som behöver mer vila eller som inte går ihop med träningen som är tänkt för morgondagen. Gör det enkelt för dig själv och lägg ner de där minuterna. Det är värt det! 
/ Allmänt /

BÖRJA OM FRÅN NOLL

Nu var det ett tag sedan jag tog träningen seriöst. Med seriöst menar jag inte haft något egentligt mål med min träning. Under denna tid har jag försämrats i styrka till nästan hälften i många övningar, tappat mycket uthållighet och motivation. Det här med resultat och motivation går oftast hand i hand vilket leder till minskad motivation vid sämre prestation.
 
Vilket fall som så kommer jag på måndag börjar om från noll. Jag kommer släppa alla tankar om var jag är och var jag varit så att jag i lugn och ro kan öka  styrka och uthållighet utan att i bakhuvudet tänka på att jag redan varit i den nivån och har mycket kvar för att komma till toppformen jag en gång varit. 
 
Här på bloggen kommer jag lägga upp statistik på hur träningen gått och även lägga upp det träningsschema jag kommer använda mig av.