/ Allmänt /

VÄXJÖ - GÖTEBORG - SNART BÖRJAR ÄVENTYRET

Dagen har spenderats med att packa in och packa ut. Jag har gått igenom min packning minst 30 gånger de senaste tre dagarna men ändå känner jag mig osäker på om jag valt rätt saker att ha med. Förra gången var kylan ett gigantiskt problem då det under kvällstid blev väldigt kallt. Denna gång har jag tillsammans med löplabbet byggt upp en lista på kläder att ha med. Nu undrar jag, har jag för mycket kläder med mig denna gång?
 

I stort sett så har jag med mig;

  1. ett par tight
  2. ett par underställ både över- och underkropp (löplabbet)
  3. sex par löparstrumpor (löplabbet + teamsportia)
  4. två par mössor (löplabbet)
  5. ett par handskar (löplabbet)
  6. löparjacka för kallt klimat (löplabbet)
  7. vattenblåsa ,2liter (löplabbet)
  8. vattenflaska (1,5liter)
  9. Daim
  10. jordnötssmör
  11. portabel batteri
  12. nödtelefon
  13. smartphone
  14. hörlurar
  15. fotvärmare med kemiskuppvärmning, 2st
  16. morakniv
  17. skavsårsplåster, 3pack
  18. extra kalsonger
  19. ombyte för vistelse i hotellet/vandrarhem
  20. toalettpapper
  21. mp3
  22. hörlurar
  23. multivitamin man, apoteket, 5st
  24. vätskeersättare, 3st
  25. pannlampa
  26. id-kort, bankkort
  27. energidryck, en burk 33cl (måste alltid ha en i väskan utifall plötsligt blodsockerfall)
  28. Rädda Barnen tröja
  29. Skins löpartröja (ska snart gå i pension haha)
  30. Asics Kayano 19 (löplabbet)
  31. Vind och vattenavvisande tröja (löplabbet)
Sen har jag säkert glömt några saker till. Det jag känner mig väldigt tveksam på är pannlampan då det är det enda jag känner att jag kan klara mig utan. Ska den med eller ska den bort? hmmm
När det kommer till maten så har jag absolut med mig alldeles för lite mat. Packningen är dock för tung för att jag ska ha med mig mer mat. Så jordnötssmöret som jag har med mig, 340g, motsvarar lite mer än en dags kaloriintag. Jag får känna efter hur det känns och skulle det vara så att jag behöver mer mat så får jag helt enkelt vänta tills jag kommit in till nästa stad och köpa mer mat. Svårare än så är det faktiskt inte.

Under löpningen kommer ni kunna följa mig på Facebook och instagram (fitnessbyaljo91) då det kommer bli lättare för mig att uppdatera därifrån. Längre inlägg från resan kommer inte läggas upp förrän efter jag kommit i mål.
 
Snart smäller det! Woohoo!